ERKEK JEAN
SEVDİĞİMİZ STİLLER
- 568 Loose Jean
- 501® Straight
- 502 Taper Jean
- 512 Slim Taper Jean
- 511 Slim Jean
Kadınlar inanılmaz şeyler yapıyor. Engellere meydan okuyor ve toplumumuzun üzerinde çalıştığı sistemleri yeniden kodluyor. Ve bunun karşılığında ne alıyorlar?... “kadın patron”, “kadın yönetici”, “kadın girişimci” gibi takma isimler.
Durum aslında takma isimlerin de ötesine geçiyor. “Kadın astronot”, “Kadın milletvekili” “Kadın güreşçi”— kadının başarısını tanındığında, cinsiyet dünyamızın ilk gördüğü şey olma eğiliminde.
Kadınların yaptıkları işlere benzersiz bir bakış açısı getirdikleri doğrudur. Ancak biz, onları oraya getiren inanılmaz beceri ve yeteneklere daha fazla dikkat etmeye başlama zamanının geldiğini düşünüyoruz. Kadınlar niteliklidir. O zaman cinsiyete göre değerlendirmek neden?
Bu sene de devam ettirdiğimiz, kadınların her alanda hakettikleri tanınırlığı destekleyen I Shape My World (Dünyama Ben Yön Veriyorum) girişimine siz de katılın —niteleyiciler yok, istisnalar yok. #IShapeMyWorld
Kendi hayatları ve toplumdaki diğer kadınlar için yolundan şaşmayan 4 kadının hikayesini anlatıyoruz. Hikayelerini öğrenmek için tıklayın ve #IShapeMyWorld hashtag’i ile sohbete katılın.
Melis önemli gazetelerdeki yerini büyük uğraşlarla kendisi elde etti. Şimdi ise erkek egemen bir sektörün uzun süre görmezden geldiği hikayeleri anlatıyor.
Melis Alphan bir bakıma gazeteciliğin içine düştü. Mezuniyet sonrası kendini ararken, kısa süreliğine küçük ölçekteki bir dergi için moda editörlüğü yapmaya başladı. Editörü (bir kadın) Melis’in gazeteciliğe yatkın olduğunu hemen fark etti. Bir süre sonra Melis’e ulusal günlük gazete olan Radikal’de muhabirlik teklif etti.
Melis’in gerçek bir gazeteci olduğu konusunda kendini ve iş arkadaşlarını ikna etmesi biraz zaman aldı. O zamanlarda Türk basın sektörü erkek egemendi, Melis’e önemsiz haberler ve işler veriyorlardı. Melis’in düşüncelerinde daha derin hikayeler yeşeriyordu. Kafasındakilerin peşinden gitmeye karar verdi, daha önemli konular hakkında yazmak istiyordu; çevreye zarar veren madencilik ve aile içi şiddet gibi. Yaşça daha büyük erkek iş arkadaşları onu caydırmak isteyerek, moda konusunda yazmaya devam etmesini söylediler. Melis ise onları dinlemedi ve yazıları onun için konuştu.
Bugün, Melis ulusal basında ses getiren yazılarıyla ödül almış gazetecilerden biri. Kendi çabasıyla büyüttüğü sesini, cinsel istismar ve toplumsal cinsiyet eşitliği gibi tabu olmuş konular hakkındaki hikayeleri anlatmak ve Türkiye’nin gündemine taşımak için kullanıyor. Melis “Bir gazeteci olarak tarihin doğru tarafında olmaya gayret ediyorum” diyor. Melis için bu bir iş olmaktan çok daha öte; kendi dünyasına böyle yön veriyor. Ekran okuyucu desteği etkinleştirildi. Bugün, Melis ulusal basında ses getiren yazılarıyla ödül almış gazetecilerden biri. Kendi çabasıyla büyüttüğü sesini, cinsel istismar ve toplumsal cinsiyet eşitliği gibi tabu olmuş konular hakkındaki hikayeleri anlatmak ve Türkiye’nin gündemine taşımak için kullanıyor. Melis “Bir gazeteci olarak tarihin doğru tarafında olmaya gayret ediyorum” diyor. Melis için bu bir iş olmaktan çok daha öte; kendi dünyasına böyle yön veriyor.
Rus müzik sahnesinde, kadınlardan şarkı söylemesi ve işi erkeklere bırakması bekleniyordu. Jekka tüm dünyaya kadınların her ikisini de yapabileceğini gösterdi.
Dünya çapında sahnelerde yer almadan önce, Jekka (Evgenia Nedosekina) yatak odasında gizli parçalar kaydetmeye başladı. Sadece sekiz yaşındayken kendi kendine nasıl mikser kullanacağını öğrenmeyi başardı ve kendi stüdyosunu kurdu. “Bunu gizli gizli yapmak zorunda kaldım…” diyen Jekka'nın ailesi daha geleneksel bir yol seçeceğini ummuştu. Fakat onun başka planları vardı.
Kendi kendini yetiştiren sanatçı, daha büyük sahnelerde yer almaya başladığında erkek egemen genellemelerle karşılamaya başladı. “Ben konser vermeye başladığımda... insanlar benim için müziği kimin yazdığını soracaklardı. Beni rahatsız eden kendi müziğimi üretebileceğimi varsaymaya bile zahmet etmemeleriydi. ” Kariyeri boyunca Jekka, sürekli olarak endüstrinin yanlış olduğunu kanıtladı - kendi şarkılarını besteleyerek, üreterek ve icra ederek.
2017' ye kadar, Jekka zaten alanında bir sanatçı olarak çalışmalar yapmaktaydı. Fakat “Rusya'da hala çok az sayıda kadın yapımcı, ses tasarımcısı ve besteci olduğunu” hissetti. Böylece Parallel'i kurdu: Moskova merkezli bir çevrimiçi dergi ve eğitim platformu kolektifi, yeni başlayan kadın sanatçılar için teknik eğitim, topluluk etkinlikleri ve stüdyo imkanı sağlıyor. Yatak odası stüdyosundan, kendi müziğine ve Paralell'e — Jekka, müzikte kadınlar için yer açarak dünyasını şekillendiriyor.
Önemli bir yapay zeka yazılımındaki ırk ve cinsiyetle alakalı önyargıları farkettiğinde, Joy algoritmik adalet için savaşmayı görevi olarak benimsedi.
Joy’un teknoloji alanındaki yeteneği onun pek az - söz konusu kadınlar olduğunda daha da az- kişinin ulaşabildiği yerlere gitmesini sağladı. Bilgisayar bilimi üzerine Oxford Üniversitesi ve MIT’de araştırmalar yürüttü, pek çok imrenilen burs ve ödül kazandı. Ancak, tüm akademik tanınırlığına rağmen Joy’un rahatsız edici şekilde hak ettiği tanınırlığı görmediği bir alan vardı.
MIT’deki projelerinden biri bir bilgisayara analiz etmesi için insan yüzlerinin gösterilmesini içeriyordu. Ancak bilgisayar onun yüzüne - alışılagelmiş “beyaz” yüz hatlarına sahip olmayan bir yüz - baktığında onu insan olarak tanımayı başaramadı. Joy bunun büyük bir problem olduğunu biliyordu. Bu devletler ve şirketler tarafından işe alım, üniversite kredileri, ve hatta verilen hapis cezalarının süreleri gibi konularda karar almak için kullanılan teknolojinin belirli insan gruplarını - özellikle siyahi kadınları - yanlış değerlendiriyordu.
Bu yüzden 2016’da Joy Algoritmik Adalet Ligi adında, kapsayıcı ve etik yüz tanıma yazılımlarının oluşturulmasını destekleyen bir organizasyon kurdu. Joy Farkındalık yaratmak için, Time ve New York Times’da düşünce yazıları yazdı. Amerikan Kongresi’ndeki davalarda danışmanlıkta bulundu. Yapay zeka önyargıları hakkında şiir okudu ve hatta TED konuşmacılığı bile yaptı. Joy, hatalı kodlar dünyayı yönetmeye devam ettiği sürece durmadan devam edecek gibi görünüyor.
Yapabileceğinizi daha önce bilmediğiniz bir şeyi yapmak kadar güçlendirici bir şey yoktur. Myriah ve ekibi daha fazla kadını korkularını fethetmeye ve kaykay yapmaya teşvik ediyor.
Myriah yıllardır tek başına paten yapıyordu. Spora karşı olanların yaşadığı küçük, muhafazakar bir kasabada büyüdü. “Kaykay yapan tek kız bendim... en azından bildiğim kadarıyla,” diyen kaykaycı, kaykay onu Venedik, Kaliforniya'ya götürdüğünde, kaykay parkında küçük bir kadın grubu bulduğuna şaşırmıştı. Kaykay konusundaki ortak tutkuları ve erkek egemen bir sahnede yer bulmak için verdikleri ortak mücadele sayesinde birbirlerine hemen bağlandılar.
Sıkı sıkıya bağlı grup büyüdü ve büyüdü, çünkü Myriah ve arkadaşları daha fazla kadını rampaları onlarla paylaşmaya davet etmeye istekliydi. 2018'de "kadınları genellikle korkutucu bir spor gibi görünebilen kaykaya teşvik etmek" için bir kolektif olan GRLSWIRL'i kurdular. GRLSWIRL, aylık kaykay toplantıları ve koçluk etkinlikleri ile tanınırken, asıl amacı sadece spordan daha derine iniyor. Myriah ve arkadaşları için kaykay, yeni bir şeyler öğrenmenin keyfini yaşamanın bir yolu.
Dokuz kişilik bir gruptan, 52.000 ve artan üyeden oluşan çok şehirli bir harekete, GRLSWIRL çok yol kat etti. Ama Myriah daha yapılması gereken daha çok şey varmış gibi hissediyor. Kadınlara mentorluk yapmanın ötesinde, GRLSWIRL grubu birilerinin paten yapmasını engelleyecek stereotipleri yıkmak için çalışıyor. “Bir tahtaya binip yeni bir şeyler öğrenmek için çok havalı ya da belirli bir“ kadın ”türü olmak zorunda değilsiniz.” Myriah'a göre, tek yapmanız gereken kendinizi göstermek.